Pahia op naar het Noorden - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Pahia op naar het Noorden - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Pahia op naar het Noorden

Blijf op de hoogte en volg Marvin

06 December 2014 | Nieuw Zeeland, Pahia

Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

Na een paar leuke dagen en avondjes in Auckland gaan we naar Cape Reinga het Noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Eigenlijk een stadje Paihia vlak bij daar zijn de hostels en van daar uit kunnen we alle leuke dingen daar doen. Cape Reinga was een schiereiland maar omdat twee oceanen elkaar tegen stromen duwt het zand en stenen tussen het vaste land en het 'schiereiland' in en vormden het over de afgelopen 200-300 jaar een overloop. Onder weg stoppen we bij een eeuwen oud Kauri (uitspraak: Ghauri) bos. Bomen hier zijn honderden jaren oud en meters dik in doorsnee. Gek genoeg groeien ze niet zo hoog. Als de zon alleen zijn top raakt en de rest merendeels in de schaduw stopt hij met in de hoogte te groeien. Kauri bomen zijn meestal 15-20mt hoog en kunnen een gemiddelde diameter hebben van 7-12mt. In de tijd van de VOC hebben Engelsen en Nederlanders hier 95% van het bos gekapt voor masten van de boten voordat ze er achter kwamen dat de bomen meer jaren nodig hadden om te groeien dan ze dachten. Slechts 5% van alle Kauri trees staan er nog met als oudste (opgegraven) boom Tane Mahuta (Giant of the Forrest) met een schatting van 40.000-50.000jr oud. De oudste levende Kauri tree is Te Matua Ngahere met een hoogte van 29mt en dikte van 16.4mt wordt als heilig verklaard door Maori's en Nieuw Zeelanders. Na een tocht door het bos rijden we weer verder door het mooie woeste landschap van het noorder eiland. Tijdens ons ritje verteld Jarred onze chauffeur ons alles over het noorder land en wat we tegen komen onder weg. Tijdens zijn gesprek vraagt hij of er Lord of the Ring fans zijn en dat ze hun camera moeten pakken en links gaan zitten. Ik pak snel me camera en zit klaar geen idee wat er komen gaat. Jarred: 'Alright guys on the left side of the bus right after this little hill!' Ik laat me camera lopen en we zien... een gekapt woud en dorre struiken... Jarred: 'And there was nothing filmed here! Hahahaha!' Hij nam ons in de maling en zegt dat de afgelopen 10jr dat hij rijd iedereen er in trapt. Maar verder is het landschap super mooi om te zien. Heuvels en bergen sieren de horizon en bossen de voorgrond. We rijden langs geweldige afdalingen als of het land een paar honderd meter in gezakt is. Na 4u rijden komen we aan in Paihia een klein dorpje aan de noord kust van NZ in de Bay of Islands. In de baai liggen volgens zeggen 144 eilanden. Dit is bepaald in de tijd van de VOC en toen onderscheide ze een grote steen nog niet van een eiland. Nu zeggen ze volgens geologisch onderzoek 44 eilanden en de rest stenen en rotsen in de branding.

Ik heb mij aangemeld voor Clives and Caves boot tocht langs de eilanden in de baai. We varen met gemiddeld 30 knopen (45km/u) van het ene bijzondere eiland naar het andere bijzondere eiland. We stappen bij sommige even af en kijken van de toppen neer op de baai. Het is te mooi om te waar te zijn, ik wil niet meer weg!

S'avonds besluiten we een rustig avondje te doen. Leo een Duitse kerel die ik op de bus heb leren kennen vraagt of ik een vodkaatje kom doen op de kamer met twee Zweedse dames. We beginnen een kaart spel 'Fuck the Dealer' waarbij je altijd een slokje moet nemen. Al snel komen de engelsen erbij 5 sterk met 4 dames van mijn kamer. Al snel wordt onze pret opgemerkt door meer feest gewillige lui en de kamer zit stamp vol en iedereen speelt mee. Met muziek op de achtergrond is dit rustige avondje al snel een drukke avond vol gezelligheid. We drinken zingen en dansen door de kleine kamer en het ene stomme verhaal na het andere wordt er uit gepoept. Dan staat er in eens een grote Moari kerel boos in de deur opening! De enige woorden uit zijn mond zijn: 'Keep it quit or i will kick u out off my focking hostel!' Iedereen meteen daarop: 'Aaah kom op we zijn jong, dit is een hostel een beetje pret mag toch wel..?' En hij: 'No fun for u guys if you not behave i will kick u of my focking hostel. I am not kidding close the door and i pretent i wasn't here!' Hoppa daar ging ons avondje bijna hahaha. We houden ons een beetje gedijst en gaan vrolijk verder het is tenslotte vakantie toch!

  • 31 December 2014 - 12:17

    Mamsje:

    Lieve Schat,

    HAPPY NEW YEAR!!! Yes bij jou is het nu 00.12uur 1 januari 2015........ Geweldig man.... Maak er een mooi feest van met al die nieuwe vrienden die je gemaakt hebt. We hebben net op jou en je zusje een toost uitgebracht en gefilmd, dus die zie je wel op je whatsapp knul. Soenar en ik vinden het fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. En al die verhalen.... Wow echt genieten hoor. Ik ga gauw verder met lezen.
    Dikke knuffels van je mams en Soentje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pahia

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 12946

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: