Aankomst in Auckland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Aankomst in Auckland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Aankomst in Auckland Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Marvin

03 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

Na me hele ervaring op het Australische vliegveld kom ik dan eindelijk aan in land van bestemming. Maar ook hier moest natuurlijk Marfie even aan het schrikken gemaakt worden. Ik sta in de rij met me backpack-bag en er komt een random tassen onderzoek met hond. Ik sta bijna voor aan dus iedereen heeft goed zicht op mij. De hond komt aan en loopt terug naar mij loopt om me heen en gaat zitten en kijkt me braaf aan. Ik begin leuk te doen tegen de zwarte labrador maar de agent was nie blij. 'Where are you from sir?' Ik zeg: 'I am from Holland, Netherlands also know... and just came from Sydney.' Hij meteen lachen: 'Oh Dutch! Hahaha did u used that small bagg to carry your weed in back in Holland?' Ik: 'No, why?' Hij: 'The dog sits down when she smells something funny, your from Holland so thats why. Got anny fruits or peanuts?' Ik: 'Yes, a closed pack of Pistach.. here.' Hij:' Oh ok nevermind sir carry on.' Ik dacht ok had dus dikke zak wiet in me tas kunnen hebben en zeggen dat het gedroogd fruit of noten waren en pam... Maar goed het gaf me de zenuwen en iedereen neemt meteen afstand van je in de rij. Bij de laatste poortjes keken ze me nog eens diep in de ogen aan en vroegen ze of ik iets bij me had. Maar kon gelukkig door lopen heb ze lekker niet verteld dat het een halve kilo Coke was hahahaha nee grap! Maar goed het weer hier is stukken beter en moet een pendelbusje pakken die me bij me hostel afzet. Bij het bushokje staat: Get on the bus and buy your ticket at the driver. Zo chill hoef je hem niet te missen... Ik stap in en een gestreste kerel schreeuw: Ticket! Ticket..! Ik:'I have no ticket yet sir... i was told to buy it with you.' Hij:'No, have no change move it and buy it inside the airfield.' Wat een lul zeg! Ik weer met me hele bende naar binnen kaartje halen loop naar die t..ing chaffeur pleurt hij de deur voor me smoel dicht! Hoppa weg bus half uurtje wachten... Goede eerste indruk van Nieuw Zeeland hahaha.

Ik kom in het hostel aan en heb meteen een nieuwe maat Leonard, wat een gast! Hebben dik anderhalf tot 2 uur staan lullen over onze reizen en werk. Gelachen over onze blunders en gaan samen op pad wat spullen te halen voor het avond eten. In de keuken ontmoeten we Laura een Duiste meid die ook bij ons op de kamer zit. Ze kan leuk mee babbelen en besluiten om met ze drieën s'avonds een borreltje te doen in de bar beneden. Deze avond werd meteen een voor in de boeken. Her en der zijn wat gasten verspreidt en de dames staan allemaal op de dansvloer. Ik weet me plekje te vinden en dans met twee leuke Chilenen. Gasten lachen me eerst uit (echt dansen kan ik niet) tot dat ze zich realiseren dat ik de enige man ben met alle dames op de dansvloer en 'juichen' ze me toe. We hebben een super leuke avond vol vallen en opstaan blunders en nieuwe mensen.

De dag erna ga ik naast mijn blog uploads even langs de tattoo shop waar ik een afspraak had voor een Maori. Het is er rustig en de eigenaar weet meteen (na het zeggen van Beers) wie ik ben. De artiest wordt er bij geroepen en we gaan meteen zitten. Hij vraagt eerst wat de belangrijkste personen zijn in me leven en schrijft dat op. Dan vraagt hij of ik wat over me zelf kan vertellen en blijft mee schrijven. Hij vraagt ook directe dingen als: 'Hoe reageer je op...' Hoe zou je...' Hoe ben jij van jeugd tot nu gegroeid? Na 1 ½ uur pakt hij stiften en begint op mijn arm te tekenen. Tijdens wat vragen staat er in het geel heel globaal wat lijnen op mijn arm die mijn spieren volgen. Vervolgens tekent hij met rood de Maori aderen (hoofdlijnen die niet onderbroken worden en de vaste form van een verhaal zijn). Met blauw kleurt hij de tekens in die staan voor bepaalde dingen die mij vormen of uitleggen wie ik ben en wat voor achtergrond ik heb. Na ongeveer 3u neemt hij foto's en maken we een afspraak om na mijn trip na Cape Reinga van start te gaan. Het was super vet hoe serieus hiermee word om gegaan en eens een klein kijkje te hebben in een stukje cultuur.

  • 15 December 2014 - 16:10

    Rina:

    Leuk verslag Marvin. Ik kijk er naar uit om over je volgende avonturen te lezen. Voorzichtig, liefs en kusjes, Rina

  • 16 December 2014 - 14:46

    Mamsje:

    Hai schatje,
    Zijn we weer! Ja gaaf die tattoo die je nu hebt. Mooier dan die anderen. Je ziet meteen dat er een man met kennis van zaken aangewerkt heeft. Pas ook echt bij je. Dat ze ook de tijd nemen om te luisteren naar je verhaal en dat om te zetten in een linnenspel knap hoor. Nog even en je wordt alweer 24 jaar man. Ik moest er nog aan denken toen je broertje jarig was. 13 december. Het gaat zo snel allemaal, soms heb ik het idee dat ik een groot deel gemist heb. Ik ga proosten op je hoor volgende week. Dan ben ik ook even bij Rina want ja Camea is natuurlijk gelijk met jou jarig en wordt dan ook al weer 21 en vertrekt ook voor een korte periode naar Noorwegen. Maak er een mooi feest van en lees het wel op je blog.
    Knuffels
    Mamsje

  • 19 December 2014 - 12:11

    Oma Els:

    Hi Marvin,

    Nou nou er is weer een hoop gebeurd tijdens je reis, tjonge jonge!! Ik ga zo even de foto's van je tatoo bekijken op facebook, ben benieuwd. Wel goed dat hij al die vragen stelde over je leven en interesses etc.
    Leuk dat je gezellige "vrienden" hebt ontmoet en waar je lekker mee kan kletsen over jullie reis.

    Volgende week jarig!!! 24 jaar alweer time flies Marvin. Zie nog de spelletjes mens erger je niet bij mij thuis met Solange erbij. Kon ze niet tegen haar verlies en ging ze onder tafel zitten mokken en jij lachen, Ja toen was je een jaar of 8 net als Gino nu.
    Nou lieverd ik zie graag je volgende belevenissen.
    Liefs Oma

  • 22 December 2014 - 20:27

    Paola:

    Hey Marvin,

    Ja je tattoo is echt mooi geworden, via app al bewonderd.
    Vandaag ben je jarig, van harte gefeliciteerd kanjer en ik heb begrepen dat je vannacht heel gezellig hebt gevierd ;-) gelukkig heb je daar leuke mensen ontmoet.

    Je hebt inmiddels al heel leuke plekken gezien in NZ, wat fantastisch man!
    Een "droomreis", echt helemaal geweldig. Geniet!!
    Liefs en tanti baci, Paola

    hoi marvin ik ben gino ik mis je wel hoor veel plezier in nieuwzeeland kus gino :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 12948

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: