Onder weg naar Ko Tao - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Onder weg naar Ko Tao - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Onder weg naar Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Marvin

15 November 2014 | Thailand, Surat Thani

Ik was zo blij dat ik met een paar 'bekende verdwaalde' toeristen bij de boot aan kwam... oh ik had echt het idee dat ik die avond me laatste adem zou hebben. De grote catamaran achtige boot zit vol toeristen en een paar locals die allemaal met de zelfde vibes naar de eilanden gaan. Ik leg makkelijk contact her en der lekker chille in de zon en genieten van het ongelovelijke uitzicht op de eilanden. Het is een beetje bewolkt boven de eilandjes geeft een mooi gezicht alleen op de foto zie je niets... Na stop op Ko Samui en Ko Panghan moeten we wisselen van boot. Een uur in deze bloed hitte neemt Marffie een duik van de kade... alleen vergeet even te kijken waar ik er uit moest hahahaha... met hulp van lachende en klappende mede reizigers vind ik een trapje. Heerlijk 20-22 graden water maakt men dag weer goed.

Aangekomen op Ko Tao dacht ik meteen: ik wil niet meer naar huis... Tropisch mooi en witte stranden... heerlijke geuren van eten en fruitbomen!!! Me hotel is einde van de hoofdstraat dus uitpakken en meteen op pad gegaan. Scooter gehuurd en het halve eiland rond gecrossed! Helaas was die camera weer eens leeg dus ik moet het (met tegen zin pfff) nog maar een keer doen hahaha.

De tweede avond spring ik aan tafel bij twee Canadese dames. Raken snel in gesprek over van alles en spreken af om bij hun op het strand 'Shark Bay' te gaan snorkelen de volgende dag. De nacht meteen gefeest veel mensen ontmoet en vooral 'de marvin' uit gehangen! Gekke vuur shows trekken gauw me aandacht en ik doe lekker mee. Zodra twee gasten van de show onder een brandende limbo gaan gaat Marffie er achter aan (deze avond heb ik geen druppel gedronken). Wat een feest hele strand is een groot feest.

De volgende dag ben ik naar 'Shark Bay' gegaan om te snorkelen met de Canadese. Hun resort ligt ten zuiden van Ko Tao en is een hot spot voor haai en schildpadden. Hun prive hutje zit heeel vervelend recht aan het strand en heeft een ideaal uiterlijk voor een huwelijksreis. Afijn we zwemmen eerst door de baai naar het koraal en zien hele mooie visjes en ander leven. Tot slot schreeuwt een van de twee dames 'BIG... OVER THERE... MUST SEE!!' Ik dacht HAAAAI!! Helaas het was maar een schildpad van 80cm xD super vet. Heel chill aan het eten en zwom rustig met tropisch aanhangsel rond. Na een film en foto shoot van de schildpad wordt het weer ruiger. Ideaal voor haaien spotten. Kaar helaas met te ruige golven (en korte 3u zwemmen) moeten we er echt uit. We zijn net op tijd want het barst in een keer los!! Door de lange zwem liggen we met ze drieën een paar uur plat.

De zelfde avond gingen we weer op stap, dit maal komen de Canadese mee. Het dak gaat er goed af. Veel drank en gekkigheid maken de avond vol. Ik bespaar de details maar ik ben een deel van de avond kwijt... en na goede kijk in me foto's is dat beter ook. Ik was niet in staat zelf naar huis te gaan en de twee Canadese namen me mee en lieten me op hun bank slapen. Volgende ochtend werd ik wakker met een enorme rug pijn. Twee vertellen dat ik heel vaak Limbo gedanst heb en door me rug ging en ook nog einde van de avond plat op me rug van een betonnen trap was gevallen...

kort om avontuur genoeg!

  • 26 November 2014 - 13:23

    Oma Els:

    Nou Marffie je bent wel weer lekker bezig geweest he, ha ha!!
    Dat was toch ff zak es lekker door met de Canadese dames...............geen punt even gek doen moet kunnen.
    Alleen dat met je rug is minder zeg, houd dat even goed in de gaten dat je daar geen ellende van gaat krijgen.

    Enfin je hebt gelukkig nu leuke dingen meegemaakt, mag ook wel eens toch.
    Marvin ga zo door en zie het leven als een "sprookje" want daar ben je nu wel in beland.

    Liefs oma

  • 26 November 2014 - 13:34

    Ellen:

    Hi Marvin ,

    Wat een avonturen beleef je en zo te zien geniet je volop .
    Je komt straks terug met een "koffer"vol prachtige herinneringen .

    Goed ,dat je zo heerlijk extrovert bent ,dat is een plus in het leven .

    Wel oppassen en ook met bepaalde zaken je grenzen weten .

    veel plezier ,liefs Ellen uit Zandvoort

  • 26 November 2014 - 13:34

    Ellen:

    Hi Marvin ,

    Wat een avonturen beleef je en zo te zien geniet je volop .
    Je komt straks terug met een "koffer"vol prachtige herinneringen .

    Goed ,dat je zo heerlijk extrovert bent ,dat is een plus in het leven .

    Wel oppassen en ook met bepaalde zaken je grenzen weten .

    veel plezier ,liefs Ellen uit Zandvoort

  • 26 November 2014 - 16:17

    Mams:

    Hai lieve knul van me,

    Inmiddels onderweg of reeds geland in Sydney Australië. Je hebt mooie dingen meegemaakt in Thailand. Genoeg stof om een boekwerk te schrijven. Jammer dat het niet zo lukte om je blog bij te houden ivm de wifi problemen. Als het maar opgeslagen is in dat koppie van je en dat je er mooie beelden en filmpjes hebt gemaakt om de herinneringen levendig te houden als je straks weer terug bent. Ik mis je best en ben blij dat je regelmatig van je laat horen. Geniet met volle teugen, dit neemt niemand je meer af.
    Nu op weg naar bestemming nr. 3 al weer. Wat gaat het snel. Gelukkig zie je daar 2 vriendinnen.
    Hele dikke dikke knuffels van je Mamsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 12951

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: