Cape Reinga - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Cape Reinga - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Cape Reinga

Blijf op de hoogte en volg Marvin

08 December 2014 | Nieuw Zeeland, Pahia

Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

Vandaag vroeg op we gaan naar Cape Reinga, na afgelopen nacht zou je denken dat ik helemaal kapot ben maar had toevallig overheerlijk geslapen. 7:30 stappen we op de bus en de meeste proberen wat te slapen. Maar we hebben een super gare chauffeur die iedereen (op zeer irritante wijze) wakker houd. Hij heeft een zeer monotone stem en ze grappen zijn niet uit ze verhaal te halen. 'Helaas' vertelde hij ook interessante dingen dus ik probeerde mijn aandacht er bij te houden, maar door alle loze info en monotone stem vervloog veel van de waardevolle info. Het enige wat ik me kan herinneren ging over 90mile beach en Cape Reinga. 90Mile Beach is volgens de Maori het heilige pad dat de zielen na de dood in 3 dagen afleggen naar het land van de voorouders. 3 is hun spirituele getal van de Maori het staat voor de 3 stappen leven, dood en het leven in het hiernamaals. Sommige stammen geloven nog een stap erna als je in het leven een speciale functie heb gehad kan je na de dood reïncarneren in een dier van een spirituele afkomst. In de houtsnijwerken hebben mens afbeeldingen ook 3 vingers en dus sommige 4. 3 staat ook voor de inwijdings-dagen van een jongen tot man. Het koste de Maori 3 dagen om van het zuiden van het strand naar het noorden te reizen en normaal leg je 30mile per dag af. Alleen bedachten ze toen nog niet dat reizen over zand veel langzamer gaat en een meting is de werkelijke lengte van het strand 65mile. Aan het einde van 90mile Beach lag (nu verbonden over honderde jaren met zand en steen aan het vaste land) Cape Reinga. Op een grote rots staat een boom die nu 800jr oud is met de wortelen verbonden door de rots naar beneden en raken de zee. Dit is de heilige afdaling naar de zee naar het land van herkomst Waihiki. Na een korte tour via Cape Reinga rijden we naar de zandduinen aan de noord oost kant van het noord eiland. Deze staan bekent bij de Maori om plezier te hebben met een stuk hout van de berg te glijden met feest. De duinen zijn 70-90mt hoog en we rennen met ons body board naar boven en glijden naar beneden met 40-50k/p u. aan het einde rennen Lee, Kirren, JJ en ik nog een keer naar boven om een wedstrijd te doen. Eindelijk win ik eens ik was de snelste en kwam het verst! Woehoe!

  • 31 December 2014 - 12:29

    Mamsje:

    hai knul,
    Weer zo'n mooi verhaal wat jij goed in jezelf opslaat. De cultuur daar is heel mooi. Door het te verwoorden zal je je het altijd blijven herinneren. Ben trots dat je ons deelgenoot maakt van deze cultuur.
    Knuffel mamsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Pahia

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 12916

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: