Dag 2 Gold Souk en Museum - Reisverslag uit Al Karama, Verenigde Arabische Emiraten van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Dag 2 Gold Souk en Museum - Reisverslag uit Al Karama, Verenigde Arabische Emiraten van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Dag 2 Gold Souk en Museum

Blijf op de hoogte en volg Marvin

09 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Al Karama

Vanochtend was weer wat.. Ik werd om 9:30 door de brandweer van me bed gelicht! Ja de brandweer...! Ik moest meteen naar beneden dus me tasje gepakt en snel wat kleren van gisteren uit t raam maar haast haast naar beneden... Sta ik daar in me onderbroek buiten het hotel... Met een vel oranje tas... Het bleek een brandweer oefening te zijn en maar goed ook want het alarm systeem deed het niet hahaha. Een foto van mezelf was niet mogelijk (niet erg deze vernedering was al genoeg) na me eerste twee foto's van de hele happening werd me camera weg geslagen (mag geen operatieve ondernemingen filmen hier). gelukkig zit me tas in een stalen net ;)

Ik pakte vandaag de metro naar de andere kant van Dubai. Overal is hier airco, pas als je over straat loopt voel je de warmte pas (28-30 graden). Vanaf de metro kris kras door de wijken van Dubai op zoek naar de Souk (markt). Een specifieke goud en specerijen markt is een bezienswaardigheid volgens iedereen. Door dat we in Nederland zo verwent zijn met mobiele bereik en overzichtelijke weg begaanbaarheid is zoeken met een kaart een stuk lastiger dan ik dacht. Beetje sight seeing zeg ik dan maar. Aangekomen bij de Souk zie je overal alleen maar Juweliers en goldshops, glim en glom! alles is van helder glas zodat je alles goed kan zien hahaha. Overal goud, zilver, diamanten en andere troep! Ik wordt door een man aangesproken dat ik als toerist wel een Jeleba moet hebben. Ik ga even passen en hij vraagt 800 Arabisch Emiraten Dirham (?160,-) na gebabbel van: your my friend, i like you en bla bla bla... voor 100 Dirham (20,-) ach ik wilde er toch een hebbe als gek party costuum... arabic-hardcore maniac!

Na een hele wandel over de Souk kom ik bij The Arabic Creek, de eeuwen oude rivier waar op Dubai zijn ontstaan heeft gevestigd. De oversteek gaat met oude bootjes voor 1 Dirham en eindigd vlak bij de oude Sjeik stad van Dubai. Dit dorp gedeelte is nog in originele staat (zandstenen muren met kamelenscheit).

Via een andere Souk met gewaden en andere meuk, onder veel getrek en geduw beland ik bij het Dubai Museum. Dit museum verteld hoe Dubai van voor Christus tot nu zijn ontwikkelingen en veranderingen heeft doorstaan. Het is bijvoorbeeld gelange tijd in Romeinse, Joodse en zelfs Christelijke handen geweest. Veel van deze invloeden zijn in oude gebouwen en kunsten nog terug te zien.

  • 09 November 2014 - 16:32

    Mamma:

    Hai moppie, Mooi dat je door de Souk bent gelopen. Het bootje hebben wij toevallig ook op de foto staan
    hahaha.Je moet alleen even naar de camera instellingen kijken. Je foto's zijn wel erg blauw, dat is jammer.
    Vanavond naar de fonteinen. Daar zul je wel versteld van staan. dat is echt prachtig. Dikke knuffel Mams

  • 09 November 2014 - 18:33

    Soenar Chamid:

    Hoi Marvin, ik ben blij te zien dat je een leuke dag hebt gehad.
    Soenar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Al Karama

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12934

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: