Back in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Back in Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Back in Wellington

Blijf op de hoogte en volg Marvin

14 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

Zoals de gehele reis naar het noorden vertrekken we weer vroeg, ik heb toch een vrij saaie bus met mensen dus ik doe me oordoppen in en kijk een filmpie. We komen rond half 12 aan bij Picton ons vertrekpunt van het zuidereiland naar het noordereiland. Het lijkt als de dag van gisteren dat ik hier aan kwam en ga al wee terug. De groep splitst en met 8 man gaan de we boot op na het inchecken raak ik iedereen kwijt en ga aan tafel zitten bij een oude man. Het is een Nieuw Zeelander die met de hele familie een lang weekend weg is geweest aan de Golden Bay noorden van Abel Tasman park. We hebben een leuk gesprek en hij verteld me een beetje over hoe zijn familie in NZ is geraakt. Ook vertelt hij mij over het ontstaan van Wellington ook deze stad is er een gebouwd op een tektonische plaat (aardplaat die onderwater lag door een aardbeving naar boven geduwd) en is dus erg fragiel. Bij een grote volgende aardbeving kan hij zakken of weg schuiven, het hoeft niet maar dat is altijd het risico. Verder hebben we het over bloemetjes en bijtje (van alles en nog wat) en we spelen ondertussen wat kaartspellen. Na een uur of 3 komen we aan in Wellington de hoofdstad van NZ en nemen afscheid. Ik blijf wederom zeggen dat ik erg tevreden ben over de warm hartigheid van de mens hier. Als ik naar beneden loop kom ik Sergio tegen en we zoeken de uitgang. En met 8 man vullen we de bus haha. Na onze gratis maaltijd die nog best goed smaakte besluiten we met 6 man sterk de Victoria Mountain te trotseren. Dit is een vrij kleine berg in het centrum van de haven en heeft uitkijk over de stad. We volgen een van de dames, nou ik weet nu waarom er wordt gezegd dat je dames nooit de weg moet laten wijzen... na een hoop gezeik krijg ik toestemming om een local de weg te vragen. Jawhoor we lopen helemaal om de berg heen... dat is twee keer de hoogte... Oooooh! Dus lopen halverwege en zien een pad omhoog. Ik pak me kans om haar even flink te laten schrikken en verstop me achter een boom. Ze lopen langs ik ren naar ze toe en grijp haar en een andere meid flink in de bil en grom als een hond Grauw! Whahahah wat een GIL was even vergeten dat die dames dat zo goed konden oh wat een onderbroeken lol heb ik met me zelf. Ze waren helemaal van padje en waren de hele weg tot boven stil maar moesten wel lachen. Boven op de berg kijken we uit op de stad en zien hoe groot het is en hoe en waar er allemaal gebouwd is. Het is een prachtig uitzicht! Als we naar beneden lopen besluit ik ze nogmaals de stuipen op het lijf te jagen. Ik jog vooruit en duik in de bosjes.. ik wacht en zie twee dames ik spring er uit en ze krijgen een hart aanval en gillen moord en brand! Maar krijg nou de finke T.. het zijn twee wild vreemde... ik begin keihard te lachen van me actie en de dames snappen er niets van!?!? Dan komt mijn groepje lachend aan gelopen en we leggen het uit. Het waren twee Australiërs en moesten wel lachen maar zeiden dat ze echt dachten dat ze der aan gingen hahaha oh wat een lol heb ik toch.

  • 21 Januari 2015 - 09:38

    Jose:

    Die arme meiden

  • 21 Januari 2015 - 12:43

    Mamsje:

    Hai lievie,

    Hahahaha... echt een Marvin move! Tof hoor al die bergen die jij maar beklimt. Heb opa er nog niet over gehoord, maar ga dinsdag wel even aan hem vragen dan ga ik die kant op. Je ontmoet wel hele diverse mensen, dat vind ik zo knap van je. Jij voelt je bij iedereen thuis en respecteert je medemens volkomen.
    Je bent nu iets over de helft van je reis. Wat gaat het snel zeg. Mis je wel hoor! Kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Knuffels van je Mamsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1758
Totaal aantal bezoekers 12916

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: