Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Kaiteriteri

Blijf op de hoogte en volg Marvin

26 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

De weg naar Kaiteriteri beloofd al veel, s'ochtends om 7u moeten we al verzamelen en rijden we tegen 8u een grote veerboot op. Ja, we gaan naar het Zuid Eiland nu! Een hele trip over het Noord Eiland zit er nu op en veel avontuur ligt te wachten in het zuiden. De natuur daar beloofd meer en in de hoofdstad van het Zuid Eiland Queens Town ligt een adrenaline shot op me te wachten! Het varen duurt ongeveer 2 a 3 uur maar je hebt het niet eens door. Ik zit aan de westzijde van de boot en links van mijn horizon kietelt het Zuidereiland mijn oog terwijl rechts het Noordereiland mijn ooghoek verlaat. Op de boot spelen we met ze alle velen kaartspelletjes en praten over de verwachtingen van Kaiteriteri want het weer voor daar beloofd veel goeds en vergeet niet het is 22 December (het is KEI KOUD in nederland!). Ik kan het soms niet geloven dat het December is, het is onwaar elke winter hebben we natte sneeuw of een laagje dat zich voor doet als een witte deken dat de stijve goedgelovige en koppige Hollander een gevoel geeft van de winter met een stille hoop op een 11steden tocht. Ik ben er wel over eens met me zelf dat ik geen winter in de komende JAREN in Nederland wil vieren. Of ik ga voor sneeuw of ik peer hem naar een land met zon. Onderweg stoppen we bij een wijnproeverij... kunnen ze niet iets beters bedenken voor natte bedoelingen in een warme zomerzon. Ik bedoel er is toch meer in deze wereld dat beter wordt aangenomen door jongeren dan een vieze, stinkende en zure wijnproeverij! Ik denk dat ook onder de vrouwen meerdere zich verdiepen in de gedachte van een lekker likkie.... aan een ijsje haha! Flauwe grap maar goed ik vermaak me wel ergens mee en doe een rondje en achter de proeverij ligt een prachtig gebied. Achter de mooie wijnvelden word de helft van mijn zicht beschildert met mooie bergen. Na wat foto's en een tijdje in de zon gaan we (gelukkig) weer door naar Kaiteriteri.

De rit er heen is super! Het landschap is niet te beschrijven in woorden want bij de woorden bergen, heuvels, rivieren en uitgestrekte vlaktes kan jij je niets inbeelden van wat het is hier. We komen aan bij een rondlopend strand met een brug waar onderdoor de zee in een inham van het dorpje loopt waar kinderen vrolijk spelen in bijna 28graden laag staand water. Het strand loopt zo ver als het oog kijken kan. Onderbroken door bergen die hun enkels in het water hebben gelegd. Tegen de heuvels en bergen tekent het groen in alle tonen het landschap. Het is paradijs voor een goede kerst en het bevalt me alleen al om hier te blijven. Het idee dat ik mijn verjaardag en kerst ga vieren op een strand is alleen al een kado op zich zelf. Ja ik was het ook al bijna vergeten maar ik ben (morgen) jarig en tot nu toe was het altijd koud, nat en met veel bekende. Nu moet ik het doen met de mensen die ik om me heen heb en ga er als nog een knalfuif van maken. De zelfde avond doet iemand van mijn bus een toast en iedereen feliciteerde mij terwijl ik nog niet eens jarig ben maar goed kreeg van iedereen gratis drankjes die de dag er na weg gingen. Ik ben binnen no-time dronken en we gaan kaart spelletjes spelen en het loopt een beetje uit de hand. De eigenaar stuurt ons naar bed waarop een onbekende Kiwi roept dat we in zijn vakantie om de hoek kunnen verder feesten. Dus we nemen alles mee en mat een man of 12-15 gaan we daar heen. We feesten door tot een uur of 2 en houden het dan voor gezien.

23 December, ik ben jarig haha had het al een beetje gevierd en sta vroeg op om met een paar man een mooie hike door het Abel Tasman park te doen. We maken een flinke lunch en pakken om 9u de bus. Iedereen is helemaal brak van gisteren maar gelukkig heb ik er nooit zo veel last van, ben wel moe maar dat lopen we er wel weer uit haha. We lopen door de bergen en heuvels langs de kustlijn van Manhau naar Anchorage en het is zo mooi hier. De verscholen baaien en dichte natuur zo dicht bij elkaar en we zijn nog maar halverwege. We lopen via een soort weggetje dat overgroeit is langs kleine watervalletjes en rivier afdalingen (river slides worden ze genoemd) ik neem ook even een river slide en glij via uitgesleten stenen met mos er op als een glijbaan naar beneden. Het is alleen ijswater van de bergen dus ontiegelijk koud HEEL HEEL KOUD! Komen bij een klein strandje in een baai dat bijna hele maal rondloopt met een super mooi uitzicht en besluiten even een duim te nemen en wat te eten. Ik zet me kerstmuts op en maken wat foto's om het thuisfront jaloers te maken straks haha. Ik bedenk me steeds maar weer wat een top trip dit is en ik echt ongelofelijk aan het genieten ben. Soms twijfel ik of ik wel genoeg tijd neem ergens, of ik wel doe wat ik allemaal wilde doen. Het lijkt allemaal zo snel te gaan. Na een tocht van 6u lopen komen we aan in Anchorage een baai met twee strand kommen met gouden stranden vanaf de berg is het een adembenemend gezicht en ik bevat steeds meer dat ik hier extra van moet genieten na 6u lopen. De helft van de groep heeft een taxiboot geboekt 1,5u na dat we aankomen super stom want door kort tijd kijken ze steeds op de klok en genieten ze niet van de omgeving. Ik de Duitse en de Zweden hebben de laatste boot van 4:45 terug dus kunnen lekker in de zon zitten, zwemmen en vooral genieten. De dag eindigt natuurlijk met een drankspelletje op de kamer om mijn verjaardag nogmaals goed te vieren en dat lukt. Zelfs zo goed dat binnen ons eerste spelletje met 5 man iedereen zo dronken is dat we besluiten naar ons bed te kruipen om 12u... wel erg veel gelachen!

De dag erna ontmoeten we een stel Colin en Fiaaz die met de bus van de dag er voor aankwamen en erg gelachen hebben in onze kamer met het spelletje. Na het ontbijt duiken we met ze alle het strand op en ontmoeten alle andere van hun bus een groep van 13 dames en 5 jongens (heel vervelend). Ik besluit een Rugby te kopen om wat te kunnen dollen op het strand en we zijn de hele dag zoet met ze alle. S'avonds is het kerstavond, ik heb er helemaal geen klap mee en kook voor mij en de Duitser Leo een lekkere vegetarische spagetti. Al hebben wij dus al gegeten worden we door de anderen uit genodigd aan tafel te zitten omdat het kerst is en we dat met ze alle moeten vieren (blehg wat een onzin maar wel aardig). Iedereen is netjes gekleed en vragen waarom wij geen kerstsetje hebben. Waarop ik nuchter antwoord: ik geloof niet en kerst is gewoon 24ste op de 25ste een dag als een ander waar bepaalde mensen op hebben bedacht dat het tijd is met familie te eten en alle zorgen even aan de kant te zetten. Ja ho even zegt een Amerikaanse! Het is feest en je komt bij elkaar uit respect en er voor elkaar te zijn op dat moment! Ja zeg ik maar waarom kan dat niet 25 Juli of Augustus..? kan je niet gewoon vaker respect hebben voor elkaar en eens de zorgen naast je neer leggen en gezellig doen? Daar had ik wel gelijk in en hoef me niet om te kleden haha. We hebben een super leuke avond vol spelletjes en verhalen. Kerst dag liggenw e weer lekker op het strand en s'middags spelen de kerels onder elkaar even een potje Mini Golf. Wat een heerlijke kerst zeg zo wil ik hem nog wel eens vieren. Strandje, warm weer en GEEN kerstboom!

  • 12 Januari 2015 - 15:00

    Mamsje:

    Hai Schatje,
    ja je kerstfoto's waren geweldig knul! Echt SUPER! Wij hebben je hier wel gemist hoor aan onze dis. Kerstavond waren Jor en Eva, Sander en Gwen en wij met z'n zessen. Als gewoonlijk gegourmet.
    Je zusje heeft kerst bij vrienden in Miami gevierd. En jij dus op het strand. Ook was het raar hoor dat je er niet was met je verjaardag, maar ja daar zal ik maar aan gaan wennen hé!
    Maak er een spetterend oud en nieuw van!!
    Knuffel mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 12943

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: