Sydney werd per ongeluk verlengt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Sydney werd per ongeluk verlengt - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Sydney werd per ongeluk verlengt

Blijf op de hoogte en volg Marvin

01 December 2014 | Australië, Sydney

Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

Veel reizen, feesten, zien en ontdekken vergt veel energie van het lichaam denk ik... zo wil ik mijn excuus voor het volgende voorbereiden. Ik ben 30 november door 3 wekkers heen geslapen en wordt letterlijk 1,5u voor me vlucht VERTREKT wakker. Ik had gelukkig alles al gepakt maar in me hoofd ging al een stem: 'je gaat dit niet redden pik, maar proberen kan geen kwaad.' Ik vlucht naar de balie lever me sleutel in ren naar de trein en... neem de trein de verkeerde kant op natuurlijk. In de haast vergat ik dat het verkeer hier de andere kant uit rijdt en ik kon wel huilen!! Ik stap uit en pak een taxi en vraag hem te haasten. Ik ren naar de balie ban Emirates en... was te laat. Met 20-30min zou hij gaan vliegen en dat is te laat om nu nog door te gaan. Ik stond ook al op de NO SHOW lijst. Had toen geen idee wat het allemaal inhield maar ik moest me melden bij de help desk van Emirates. De dame achter de balie zegt dat ik nog in het systeem sta en als ik Emirates bel er niet veel aan de hand hoeft te zijn. Ik bel en na een gebrekkig moeilijk gesprek wordt ik gevraagd over twee uur weer te bellen omdat ik (in het vliegtuig zit) aan gezien ik ben ingecheckt. Dus ik neem plaats bij een paar bankjes en slaap twee uurtjes door. Ik bel dan nog eens en krijg een persoon aan de telefoon die beter achter de kassa kon. Ik bel het nr nog eens en krijg een behulpzame man die me alles uitlegde en verteld niet te stressen en gewoon een nieuwe vlucht te boeken nu en dan is alles i.o. Ik loop zwaar versuft en licht in de stress naar een vluchtboek desk. Een aardige dame helpt me meteen en voor ze boekt vraagt ze of ik geen NO SHOW FEE open heb staan..? Als je dus nie opdaagt staat er een soort boete open omdat je wel ben ingecheckt maar niet ben weze opdagen en dat is een strafbaar feit in Australië. We kijken het na en ja er staat er een open. Zij belt Emirates zelf en ook zij heeft weer een burger dame aan de telefoon en probeert het nog eens. De man aan de telefoon zegt dat er inderdaad een FEE openstaat maar kan niet zien hoe hoog omdat het zo recent is. Het kon een bedrag tussen 500-2000 dollar zijn..!!!! Ik zag me leven me reis en me droom zo in een groot worm gat gezogen worden. Ik bedacht me allerlei ideeën en oplossingen maar door me sufheid en stress kwam dat tot helemaal niets. De vrouw wijst me er op naar het kantoor van Emirates te lopen om dit persoonlijk tot een goed einde te laten komen. Ik wordt gezegt: 'Take the first stairs up, go straight to the end and then on the right is Emirates GOOD LUCK!' Ik haast me de openstaande trap op en in me sufheid en haast zie ik wel wat witte bordjes met 'tresspassing' maar geen idee waarom die in een openbare hal hangen? Aan het einde van de hal wordt ik aan de schouder gepakt door twee agenten die me verbaast aankijken en vragen wat ik in godsnaam hier doe. Ik leg het verhaal kort uit en ze vragen of ik de drie bordjes met 'tresspassing, $1000,-' niet duidelijk had gezien??? Ik kon wel janken krijg ik nu dit ook aan me schoen!?!? ze begeleiden me zonder pardon haastig naar beneden en sturen me in de juiste richting. Ik ren naar boven en stuit op een gang vol nette mensen..? Ik wordt vriendelijk gevraagt om te lopen naar het kantoor, ik weer naar beneden (bedenk je ik heb een backpack op en me handbagage) trap af en weer op. Langs een groep mensen en stuit op twee agenten die voor de deur staan van Emirates, ze kijken me verbaast aan en vragen wat ik doe op een gesloten afdeling? En wijzen mij er op dat ik aan het 'tresspassen' ben! Twee agenten brengen me naar beneden en de andere twee staan er nog en komen naar me toe en zeggen: 'You again, are you looking for trouble or can't you just read signs?' Ik wilde echt iemand een beuk verkopen, wat is dit voor grap waar is de camera? Gelukkig kwam de dame van de vliegdesk er aan legt alles uit en gelukkig beginnen ze te lachen en vragen of ik toevallig “a ounce of bad-luck' had gekocht. Ik besluit terug te gaan naar het centrum van Sydney en daar rustig alles te gaan regelen. Gelukkig de volgende dag na een goede nachtrust kwam ik tot een NO SHWO FEE van €100,- voor het boeken van een nieuwe vlucht omdat ze bij Emirates een fout hadden gemaakt in mijn behandeling van dit gebeuren. Ik kon met een gerust hart me laatste dagen spenderen in Sydney en me reis weer weer op de rails.

  • 16 December 2014 - 14:34

    Mamsje:

    Hai lievie,
    ja ja, jij hebt patent op vliegtuig missen toch.... Wees maar blij dat het met een sisser is afgelopen. Heb je toch nog wat extra tijd Sydney mee kunnen pakken. Intussen hebben Soenar en ik er een weekje Qatar opzitten. Ook een land met een gebruiksaanwijzing. Ik heb nog nooit zoveel mensen in een bloemperk zien werken. Ook bij de bouw en het aanleggen van wegen; daar hebben ze ook enorm veel buitenlanders voor nodig. Waar wij met 10 mensen iets doen, werken er daar we l00. En traaaaaaag...... Ze verdienen daar natuurlijk ook geen reet en daar is de inzet ook naar.... of is het andersom?! 20% van de bevolking is local dus een echte Qatari en die werken niet. Wel krijgen ze elke maand $ 4.000,00 - $12.000,00 voor niets doen (ligt een beetje aan de status die ze hebben in de gemeenschap). Wil ik ook wel hoor voor niets doen. 1 liter benzine kost de kleinste munteenheid nl. 1 dirham oftewel EURO 0,22. Toch was het best wel indrukwekkend al die mooie grote gebouwen. En ook de Malls. Ze hebben goed naar Dubai gekeken. Nou schatje veel plezier straks in NZ en ben benieuwd naar het verdere verloop van je reis.
    Kusjes
    Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 12940

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: