The deep south and Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu The deep south and Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

The deep south and Milford Sound

Blijf op de hoogte en volg Marvin

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

Op de 5de vertrekken we met een klein groepje met een krakkemikkige bus naar het 'diepe zuiden'. Ik heb mooie foto's gezien van wat er allemaal zou moeten zijn en te beleven valt. Na een lange rit tot de eerste foto stop zijn we niet onder de indruk... het is een plek boven op een heuvel van een vallei dat lijkt op velen van de valleien in NZ. De hele rit praat hij over de geweldige trip en plekjes maar of ze laten het ons niet zien of het was gewoon net als overal... We kregen het idee dat we geld hadden betaald om een ritje te maken maar verder niets speciaals. De bus was super rustig mensen waren niet in voor grappen en grollen en t ergste was dat de helft in eigen taal steeds communiceerde. De eerste dag eindigde in een zware teleurstelling. Uit verveling gaan Chris, Sergio en ik naar een bierbrouwerij waar je na de rondleiding een half uur gratis aan de tap mag staan... tja je moet wat in een dooie stad waar niets te beleven is! We krijgen een hele interessante rondleiding hoe de eerste bieren überhaupt gebrouwd werden en het eerste bier hier aan kwam. Hoe hun door een speciale waterbron onder de brouwerij goed bier brouwen en hoe het bedrijf tot stand kwam. Was het toch nog een beetje educatief. Na een klein uurtje rondleiding door de brouwerij was het zo ver we mogen alles proeven en dan zuipen. De persoon die de rondleiding gaf was erg blij met ons normaal drinken men 2-3 bier of cider en houden het voor gezien. Binnen een half uur drinken we ieder 14bier maar het was gezellig en we tappen nog ff door. De man van de eigenaar komt ook even en tapje doen en we drinken nog 2 en 2 cider en stommelen naar buiten haha wat een lol hebben we! We staan even later op een plein ik doe een trompet na en leg me rechter arm in me nek en schuif met me linker hand langs me arm alsof ik trompetter. Sergio legt beide armen in de nek en slaat met ze ellebogen naar elkaar als twee high-heads en maakt het geluid. Chris zit op een bankje en buigt zijn rechter been en doet alsof het een saxofoon is... OH wat een lol mensen lopen lachend voorbij er wordt zelfs klein geld gegooid. Even later lopen we als drie debielen band door de straten en er lopen tieners over straat en ze ontlopen ons verbaast en bangig. De rest kan er wel om lachen. Dit was de enige pret die we hadden in het Diepe Zuiden... maar goed wel ff rustig gedaan dus.

De 7de rijden we 5u lang door de mooiste landschappen die ik ooit gezien heb. Fjordland van Nieuw Zeeland is geweldig! Overal glaciers watervallen en super mooie berg gebieden en valleien. We rijden naar de Milford Sound een vallei die 10.000jr geleden door de ijstijd is uitgesleten tot een volgelopen vallei. We rijden onder de bergen, over de bergen en door de bergen het is een super mooie tocht en krijgen genoeg tijd om af en toe wat foto's te maken. We krijgen de uitleg dat Milford Sound eigenlijk geen Sound is maar een Fjord omdat hij dus is uitgesleten door een glacier en een Sound is een door tijd GESPLETEN berg vallei of dal dat later is volgelopen met water. Maar de overheid wilde de bekende naam niet beschadigen dus hielden ze het bij The Milford Sound. We hadden top weer echt 2/3 dagen is het klote weer en wij hadden goed weer. Tot dat we varen ben ik super blij met het weer maar dat verteld de capitein: “sorry for the good weather i know u all like the sun but the sound is in better condition with or just after allot of rain. This is because the rain fills up the mountain vally's and it gifs the Milford Sound hundreds of watterfalls and its nickname The Thousand (1000) Falls and fills the sound main water with Dolphins and Whales..'! Ok lekker dan normaal heb je met goed weer het beste plaatje schijnt het hier dus dat prachtige plaatje van Google te geven met een hoop kut weer... Naja ik geniet van de watervallen die er zijn en zien wat zeehonden en dolfijnen. Het is des nog niet te min een super mooie dag geweest en de trip was het waard. Ik moet maar een keer terug komen als het lente of herfst is haha.

  • 20 Januari 2015 - 21:03

    Mamsje:


    Hai Knul van me,

    Ja ja op een gegeven moment wordt alles "normaal" he! Zie je niet meer dat elke berg toch anders is als de andere en ervaar je de schoonheid van de natuur niet meer als speciaal. Dat zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld in het eerste gedeelte van je verhaal. Bij Sound heb ik toch een hele andere beleving van het woord. Bedankt voor de uitleg hierover. Heel interessant. Enjoy je trip straks maar weer.
    Groet en knuffels van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12892

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: