Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Marvin

05 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

De dag dat ik aan kom in Queens Town ga ik een van me top attracties doende Nevis Bungy! Het is de hoogste bungy van NZ en de tweede of derde hoogste van de wereld dus dat beloofd wat. Solange heeft me de opdracht gegeven de bungy op een specialere manier te doen dan gewoon te springen ik dacht aan een Borat String of me kerst-boxer met me kerst muts maar dan kom ik op het geniale idee... waarom niet naakt? Ik hoorde tevens dat als je hem naakt doet je korting krijgt dus waarom niet ik heb er toch geen probleem mee. Een maal aangekomen bij de verzamelplek van de bungy's op de brug van de aller eerste commerciële bungy van de wereld krijgen we een korte introductie film te zien over hoe het begonnen is. Er was een fotograaf die in de rimboe fotograveerde en zag hoe sommige stammen een inwijding tot man of een feest een sprong aan lianen van een hoogte moeste maken om hun angsten te overwinnen. Hij nam in overleg met de volkeren het mee naar de westerse wereld en begon de eerste bungy sprong op tv met elastiek van de noordbrug in Queens Town. Daarna maakte hij een reis door Nieuw Zeeland om van de hoogste dingen af te springen en een wereld reis bungy jumpen kwam er achter aan. De plek waar we waren was dus de allereerste bungy ooit en er waren HORDES mensen die er gingen springen. Het was ook de enige waar je een tandem sprong kon maken dus velen stellen deden hun 'Leap of Faith". We verzamelen bij de ingang en stappen op een soort grote oude legerbus die het voor velen nog een stukje enger maakt om naar de sprong te rijden. Onderweg zien we hoe Nevis gebouwd is op een schermpje en waarvan het materiaal is en hoe het elastiek onder zware toezicht staat. Dat moet de mensen een beetje een veiliger gevoel geven. Eenmaal boven loggen we in op de computer om erna terug te kunnen kijken en eventueel aan te schaffen als je dat wilt. Dan krijgen we een harnas aan omdat het een te lange sprong is voor alleen enkelbanden. Ook dient hij als zitje voor als je weer omhoog getrokken word. Ik had beloofd dat ik de sprong naakt zou doen dus ik vroeg of dat mocht. De man van de harnassen lacht en zegt tuurlijk als jij dat wilt ga je gang! Dus ik kleed me uit en wordt gestopt door een dame van de kassa en zegt weet je het zeker want we hebben al meerdere mannen gehad die met striemen en sneetjes langs de zak omhoog kwamen van de ruk aan het harnas..? Oooh dat verandert het zaakje.. ik houd me onderbroek wel aan dan lijkt het naakt haha. Iedereen in de hal lacht en verklaart me voor gek. We gaan via een kleine kabelkar naar het midden tussen de bergen in. Daar is een verzamel hokje voor alle springers... lijkt als of ik het over een massa zelfmoord-spring hut heb haha. Daar mag ik dan als derde de plank op... en springen. Ik sta op de richel en wilde meteen springen maar HO! eerst een laatste foto als je het niet overleeft zegt de controleur van het elastiek. Daar gaan we... 3..2..1... Kalabongaaaa! Wat een super gaaf gevoel zeg! Wat een adrenaline kick! WOEHOE! Dat kan ik weer van me lijstje afstrepen!

Oud jaars dag is aan gebroken... Het is zo raar dit jaar was snel gegaan. Misschien omdat ik zo bezig was met deze reis en ik eigenlijk niet echt bezig ben geweest met de rest van de dagen/weken/maanden. Het is tijd om het jaar mooi af te sluiten met een knalfeest en een mooi partijtje vuurwerk. We verzamelen rond 8u met ze alle in de eerste bar van de kroegentocht. Met ze alle open we de avond met wat toasts van verschillende reizigers die graag wat te delen hebben met de rest. Ik ben daarin tegen te veel bezig met mijn 'omgeving'. We feesten een uurtje en gaan vervolgens naar de volgende bar. The Loco bar is een lange tent met een lange bar links als je binnenkomt. In het midden is een hoge tafel om de drankjes van de avond neer te zetten. We krijgen bij elke nieuwe bar een shotje en ik maak daar gebruik van om de boel even op te leuken. Ik zet onze lieve buschauffeur Kea naast de shotjes neer en zeg dat elke kerel die een shotje krijgt haar een kus moet geven... De dames deden ook leuk mee! Er waren zelfs een paar die er een tongworstelpartij van maakte.. ik daarin tegen hing haar over mijn rechter knie en gaf haar een flink klapper haha daar moet ze het van mij maar mee doen. Vlak voor we naar een andere bar gaan (en ik al aardig onderweg ben) vraagt Kea of ik een Naked Barslide wil doen ter ere aan Kiwi Experience... ik denk er overna en vraag of er wat tegen overstaat? Ja drank op mij zegt ze. Ik trek me kleren uit, de mensen gooien wat bier en wijn over de middenbar en hoppa daar glijd mijn blote lijf over heen! Net als ik mijn kleren aan heb word ik bij me kraag gevat en de tent uit gezet. Helaas vonden de mensen achter de bar het niet zo grappig. Omdat ik er eerder uit lig en iedereen achter me aan loopt loopt de tent volledig leeg naar de volgende bar. Hadden ze beter dus niet kunnen doen. We hebben super veel lol en dansen en zingen mee met oude meuk uit de jaren 90's. Om kwart voor 12 gaat iedereen naar de pier en het staat stampus vol! We tellen af 3..2..1... HAPPY NEW YEAR luid het! En een zeer klein en zielig vuurwerk 'spektakel' volgt. Het grote vuurwerk dat overal over de straten zwierf is niet zo groot als ze beloofde. Maar goed geeft niet we feesten vrolijk verder en willen terug naar de laatste bar. Eenmaal daar worden we geweigert en vragen ze $25,- entree... wat een onzin en misbruik van situatie.. ik weiger te betalen terwijl ik al een entree heb betaald aan KIWI EX dus loop weg met de groep naar de KFC. Daar doe ik een bijzondere aankoop van kip terwijl 50-60 man in de rij staan weet ik het zo te bestellen en mee te nemen. Het was een mooie avond tijd om de ogen te sluiten.

Op Nieuwjaarsdag neem ik het na het uitslapen het er even van in de zon naast het meer te liggen. Ik heb om 16:00u me laatste activiteit de Canyon Swing. Onderweg zien we filmpjes van alle verschillende soorten sprongen die je maken kan het is namelijk een FREESTYLE activiteit. Mensen doen salto's, dips, ondersteboven noem maar op. De eerste sprong doe ik een backflip althans een backdrop want je mag niet springen op het plateau omdat je ander met je kanis op het plateau kan komen. Het was super gaaf maar ook best eng want ik heb nog nooit een backflip gedaan haha. Daarna doe ik de Indian Rope, een touwtje waar je aan hangt met de kabel aan je harnas aan de achter zijde zodat het lijkt als of je echt gaat vallen in de afgrond als je het touwtje los laat. ik houd het 5sec vol en dan laat ik los ik wilde gewoon gaan hahaha. Waow wat een kick! Ik schreeuwde het uit hahaha alsof ik echt een afgrond in viel.

Na mijn Adrenaline kicks heb ik vandaag met de boys afgesproken een bergtocht te gaan doen. We nemen eten en water mee en lopen Gondolar Mountain op. Het is een steile klim en moeten over en langs grote rotsen die het een extra tintje geven. na 1,5u stevig lopen komen we kapot boven. gemiddelt moest je 2,5 stap per strekkende meter lopen en het was 2600mt om hoog zig zag langs de berg dus reken maar uit ;). Het uitzicht was schitterend en we keken uit over heel Queenstown en het dal. We nemen even een korte pauze en lopen een andere track langs de berg. We raken verdwaald als we een waterval horen en hem proberen te vinden om wat af te koelen. Gelukkig niet ver van de track vinden we een weggetje dat naar beneden leid. Een stijle afdaling door het bos brengt ons aan het buitenste stukje van Queenstown en na 4,5u lopen komen we terug bij het hostel.

De derde en vierde dag doen we eens lekker sportief. We gaan op het veld Frisbee gooien en zijn de hele dag zoet met de frisbee en mijn rugbybal. De volgende dag besluiten we zelfs mee te doen aan Bubble Soccer. Je zit met je bovenlichaam tot aan ongeveer je knieën in een grote luchtbal en zo speel je voetbal en een oversteek spel. Ik kan zelf niet voetballen en geef niet om de score. Ik ren als een wilde door het veld en gooi continue het andere team om ver. We beleven veel lol maar naar 30min in de zon zijn we bek af en nemen het er van. Lekker wat water en een broodje en we liggen languit als hijgende honden in de zon even bij te komen.

  • 12 Januari 2015 - 16:41

    Mamsje:

    Lieve Marv,
    Nou je filmpje trok veel bekijks op FB. Goed dat je nog even nagedacht hebt, dat het niet ECHT handig is omdat aan jan-en-alle-man te laten zien hahahaha. In ieder geval iets voor het nageslacht. Jammer dat het vuurwerk niet het spektakel was waarop je gehoopt had. Ach de lol was er niet miNder om toch!
    Je zit al weer op de helft, wat gaat de tijd snel. Solange komt binnenkort ook al weer naar huis, heerlijk.
    Voor jou kan het natuurlijk niet lang genoeg duren. Bedenk goed waar je prioriteiten liggen. Wwoofen is ook een super leuke manier om wat van het land te zien en .... goedkoop. OK je moet wel even je handen uit de mouwen steken, maar daar heb jij toch geen problemen mee. Hou ons op de hoogte.
    Dikke pakkerd van je moeder

  • 15 Januari 2015 - 13:58

    Oma Els:

    Ha lieve Marvin,

    Man.........wat maak jij al niet mee, dat vreselijk hoge bungy jumpen whaaaaa....doodeng. In ieder geval zal je de sportschool net missen want het is een en al sportiviteit daar zeg!
    En die bergtocht is ook niet misselijk, uren lopen en niet op een keurig weggetje maar over rotsen etc.

    Ja wij in Nederland zagen natuurlijk ander vuurwerk dan bij jullie regio. Dat zag er wel spectaculair uit. Maar ja je kan niet alles hebben toch!?

    Die reis is sowieso bizar en bijzonder, dat maak je maar 1 keer in je leven mee.

    Marvin nog heel veel leuke gebeurtenissen heb je te gaan en geniet van al het moois om je heen.

    Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 12910

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: