Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Franz Josef en Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Marvin

30 December 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

We rijden door een enorm berg gebied. Het is onwijs mooi hier de toppen van de bergen zijn wit terwijl het hier beneden 20-25 graden is. Op sommige plekken zie je nog dat er dikke pakken ijs op en tussen de bergen ligt dat een Glacier genoemt wordt. De bergen zijn zo hoog dat door de koude ijle lucht het ijs blijft liggen. Helaas door opwarming van de aarde en dunne ozon laag is in de agelopen 20-25jr alle glaciers met 30-40% in ijs hoevelheid ingeslonken. Maar er ligt gelukkig nog genoeg om te bezichtigen. We komen aan bij een hostel dat Rain Forrest Keep heten. Het was een prachtig gelegen vakantie parkje met Hostels, vakantie huisjes en plekken om te camperen. Ze hebben een 20 persoons Hot Tub en een groot restaurant dat na 7u een grote uitgaansgelegenheid word. Het park is gebouwd in de natuur en daarmee wil ik zeggen dat bomen en bosjes niet weg gehaald zijn om gebouwen neer te zetten. er is overal door en over heen gebouwd en ziet er super leuk uit. Je hebt een beetje het idee dat je in een woud zit. De eerste avond zitten we gezellig met ze alle rustig bij het kampvuur in de overdekte ruimte van het restaurant te praten over de reis. De dag erna moet ik vroeg op want ik ga de Fransz Josef Glacier op! om 8u sta ik en een aantal van mijn groep aan de balie te wachten tot we kunnen gaan. We staan op het punt de spullen aan te trekken en de helikoter in te gaan als de missie wordt afgeblazen! De wolken in de vallei zijn in het dal van de glacier en daar door kunnen ze niet vliegen en/of landen daar. Dit was echt een klap in mijn gezicht omdat dit een van mijn hoofd doeleinde was van mijn trip. Helaas met stront in de schoenen lopen we teleurgesteld terug naar het hostel en bedenken wat anders om te doen. We besluiten een hike te doen naar de Franz Josef Glow worm Cave en via een kleine mooie bergtocht langs een woeste rivier komen we bij een oude mijn aan. Hij is tot de enkels gevuld met IJSKOUD ijswater van de glacier en we lopen door de mijn en laten ons verassen door de wonderen der natuur de GLOW WORM! Ik doet mijn lampje uit in de mijn en... zie een paar hele kleine glimmende kontjes van de wormen die 'licht' geven... Als dit het is ben ik nog meer teleurgesteld dan dat ik al was. De wormen zijn zo smal en klein dat het licht uit hun aars bijna niet te zien is... de brochure laat een tunnel gevuld met licht zien nou, dat is dus dikke vette onzin. Ik was er helemaal klaar mee vandaag sta ik dan diep in een veels te nauwe mijn tot me enkels in ijskoud water te kijken naar een opgloeiende aars van een kleine worm..! Ik banjer terug naar de ingang en we lachen er allemaal even om en besluiten te

  • 12 Januari 2015 - 16:27

    Mamsje:

    Hai knullie,
    Oei Dat is echt een domper dat je die Glaciertocht niet hebt kunnen maken. En dan ook is naar ieniemienie kontjes kijken van wormpjes......... Misschien was het niet donker genoeg....??? Is het verhaal af.... je stopt nl. midden in een zin....
    Dat ze een hostel zo gebouwd hebben zeg, in de natuur en dan dus om alle bomen heen en zo. Dat is met recht respect voor de natuur.
    Ga je hier nog eens heen??!!!
    Knuffie
    mamsje

Tags: Wanaka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 12896

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: