Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Westport

Blijf op de hoogte en volg Marvin

27 December 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

De foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn facebook ZIJN VOOR IEDEREEN ZICHTBAAR OOKAL HEB JE GEEN FACEBOOK:

https://www.facebook.com/marvin.beers.1

In Kaiteriteri wilde we al eens gaan kanoën of stand-up padelboard doen maar door kerst waren de huur bedrijfjes dicht. Hier in Westport schijnt het super te zijn om te leren surfen. Ik heb het nog nooit gedaan en 80% van de bus is het er mee eens dat als je op DE surfplek van NZ bent het dan maar eens moet proberen. We komen laat in de middag aan en doen even een boodschapje met ze alle. Het is een klein dorp althans in populatie. Het is een breed uitgestrekt dorp in een vallei vlak bij de kust. Door dat er een continue stroom van twee kanten is bij de kust (komt bijna nergens voor) botst het water op in mooie golven in een vrij constante hoeveelheid de kust trotseren. Daardoor is het mogelijk hier 365dagen per jaar te surfen op golven tussen de 2 en 4meter aan de hand van het weer. Ik moet het eerst allemaal nog maar eens zien en mee maken. Het hostel is een grappig pandje opzich. De eigenaar heeft zijn ouderlijk huis overgenomen en kamers gemaakt met bedden. Het is een soort groot guest house waar redelijk veel mensen in kunnen +/-80 man. De schuur is omgebouwt tot een hal met ongeveer 25-30 slaap plekken en naast het huis is de garage en oversteek tot een dubbel pand omgetoverd voor nog eens 20 slaap plaatsen en een keuken. Ik kook voor 7 man een lekkere pasta Carbonara en iedereen legt in. Voor nog geen $6,- per persoon hebben we een hele goed gevulde tafel en i.p.v. onze backpackers maaltijden die we dagelijks weg stouwen is dit en lekkere afwisseling in de week. We willen s'avonds een filmpie kijken in de woonkamer maar wat is dat..? Een Beeldbuis en een video recorder?? Wahahaha wat een tijdsschok is dit... dat ding heb ik al zeker 8-10jr niet gezien. Het is super grappig door de VIDEOBANDEN te gaan en te zien wat er uit die tijd te zien is. We zijn het allemaal eens dat de film der films gekeken moet worden FORREST GUMB! Na een paar minuten begint het beeld te ruisen en kraken. Dit is ook wat we allemaal hadden en slaan voorzichtig op de tv hopende dat het weg zou gaan. dan doen we de kabels er op nieuw in... ook dat hielp niet. We lachen er allemaal om en pakkend e videoband er uit en blazen hem schoon en een ander blaast flink in de videospeler. Niets helpt! Dan komt de eigenaar met een DVD speler aan en een zooi DVD's (stuk of 150) Helaas zit Forrest Gumb er niet bij en kijken een andere film. Was wel leuk om even een stukje terug in de tijd te gaan, het had wel wat dit oude huisje met een VSH speler.

De dag erna voor dat we naar Frans Josef reizen gaan we surfen! We staan allemaal om 5:45 op en moeten onze tassen om 6:30 in de bus hebben. We krijgen een wetsuit aan en stappen in de bus. Om 7u staan we op het strand haha nooit gedacht dat we zo vroeg zouden gaan surfen maar het schemerlicht en zoute zeelucht op een vroege ochtend heeft wel wat. We krijgen snel wat uitleg over de plank, hoe je moet opstaan en blijven staan. na een half uurtje oefenen op het drogen rennen we het koude water in en schrikken allemaal wakker. Gelukkig houd het pak je goed op temperatuur en we peddelen als een stel malloten de zee op. Ik draai me om en pak de eerste beste golf halverwege de plank (moet je) sta ik op... ik duw me op, hurk even en ga snoei hard onderuit! Ik lach me zelf uit als ik het lage water op rol en de plank erna nog op me kanis krijg. Ik was weer veels te snel en wilde meteen staan i.p.v. eerst even de balans aanvoelen. Na een tweede en derde mislukte poging lukt het de 4de keer eindelijk, ik sta! en neem de golf mee tot aan het strand. Was echt gaaf en leuk dat het eens lukte. Ik pak zo nu en dan wat kleine golven en sta na een klein uurtje zonder problemen op. Dan roept de hostel eigenaar mij en twee anderen die al redelijk de golven pakken om mee te gaan wat verder op zee waar de golven wat hoger zijn en je langer en sneller kunt surfen. Het is super gaaf we pakken wat golven en ik ga een paar keer flink op me plaat. Aan het einde van de twee uur surfen voor dat we weg moeten filmt een van de jongeren mij met mijn GoPro. Natuurlijk gaat het een paar keer mis omdat je te snel en te goed wilt presteren. De laatste poging ging nog wel... het was om aan te zien.


  • 12 Januari 2015 - 15:11

    Mamsje:

    Lieverd,
    OOOO, gaaf dat je kunt surfen joh! Ik kan niet wachten op het filmpje!!! Het soort hostels wat jij beschrijft kennen wij geloof ik niet echt hier. Heel anders. Lijkt meer op de jeugdherbergen. Heb ik ooit in mijn jeugd ook nog uitgeprobeerd. Ze mogen blij zijn met zo'n kok als jij. Eten ze weer eens wat anders.
    Die VHS-bandjes hebben we ook nog ergens, echt nostalgie voor jou natuurlijk, terwijl het nog niet eens zo lang geleden is, dat jij en Solange de Disneyfilms op die manier bekeken.
    Op naar het volgende avontuur.
    Knuffels Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 12906

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: