Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Marvin

27 November 2014 | Australië, Sydney

Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

De dag dat ik 'dacht' dat ik naar Sydney ging was me aankomst dag. Dus werd er kosteloos wat om geboekt bij aankomst op het vliegveld want was nog niet in gecheckt. Was even een stom moment maar ik had alles gearceerd en me papieren waren nat geregend op Ko Tao en vergeten de nieuwe de data's te arceren. Maar gelukkig zonder te veel moeite zat ik de 26ste in me vliegtuig naar Sydney!

Ik kwam uit Thailand 35graden subtropisch en stap uit het vliegtuig in Sydney met het idee het is zomer daar... 18graden bewolkt OMFG..!! Ik stond gewoon te rillen daar. Iedereen keek me ook aan van waar denk jij dat je bent maar ik heb afritsbroeken en hoppa..! Zo had ik een korte broek.. en zo had ik weer een lange. Op weg naar het hostel merk ik meteen hoe een goede sfeer er onder de mensen hangt. Ik maak een foto van een Lord of the Ring standbeeld en een man van een balie komt en vraagt of hij een foto van mij met het beeld moet maken... gewoon random. Ik loop rond met me map van Sydney en een vrouw wijst me de weg naar de trein helpt me met de tickets en waar ik moet opstappen gewoon omdat ik toeristische om me heen keek. Ik heb het al helemaal naar me zin hier en ben nog maar op het vliegveld. Het hostel was gelukkig op loopafstand en meteen goeie klik met de twee stellen op me kamer. Engelsen zijn er in over vloed en het gekke is alle engelsen nemen zulke onnodige spullen mee als stap kledij... dames helemaal opgedoft en jurkjes en hakjes mee echt bizar! Maar goed ik was hier net en Bo (vriendin uit Nederland) en ik zouden Sydney gaan ontdekken. Zij was hier de avond er voor al omdat ik er had moeten zijn maar goed ze wist de weg en gingen op pad. We liepen achteraf helemaal de verkeerde kant uit maar kwamen in een hartstikke leuk parkje met een lange trap oplopend naar de Universiteit van Sydney. Na een kleine omweg kwamen we in de fierry haven bij het Opera House en fotoshoots vullen de tijd daar. Na een korte kijk over het water gingen we terug om boodschappen te doen en te gaan koken.

Even na het eten heb ik contact gehad met me oude maatje Hilmar (jeugd vriend van 20jr geleden) haha super tof en hebben meteen een goede klik over het reizen. We besluiten een avondje te gaan stappen en in Sydney de sporen van Nederland na te laten. Als we onderweg een enorme kerstboom tegen komen en hebben we de grootste lol met onze fotoshoot met deze kerstverschijning. We gaan verder op onze ´party' tocht naar Club Ivy grootste en bekendtse club van Sydney. Eenmaal aan de deur van de club worden velen afgewezen omdat ze alleen met jongens zijn, te dronken of bijdehand zijn. Ik moest me even inhouden tot ze me paspoort zien... 'is your surname Beers??' 'Hahaha ej mate (naar ze andere collega) look at this lad, his surname is Beers ain't that a good party name hahaha! Cheers Beers have a good time!' Dus ik kon zo naar binnen zonder problemen. Binnen was een CHAOS! De tent was vol mensen en konden amper bewegen. Het was gigantisch en had drie lagen en 4 balkon bars. We waren op gegeven moment op een 'redelijk' rustig plekje en konden even los gaan. Toen werd ik op me schouder getikt dat ik niet te dronken moest gedragen anders lag ik er uit... na drie bier krijg je niet meer want anders lig je er uit.. het is zo strikt hier echt bizar. Rond een uur of 2 wilde Hilmar naar huis en ik had het ook wel gehad. We hoorde later pas dat de tent nog een dak bar had met giga zwembad helaas waren we al buiten. Normaal is deze club ook 40-50,- Dollar en op donderdag dus gratis entree met moeite.

Dag erna ging ik met Hilmar op pad. Hij leidde me een beetje rond in Sydney langs een oorlogs museum/monument. Het was een prachtig gezicht hoe dit tot stand is gekomen. De respect die er per dag wordt getoond door mensen die langskomen of onderhoud te plegen. Een bronzen beeld van drie vrouwen die een man op zijn schild dragen met zijn zwaard onder ze armen langs zijn schouders toont het respect in de oorlog dat niemand word achter gelaten in of na de strijdt. Binnen zijn vanaf de eerste wereld oorlog tot heden beelden, foto's en ander materiaal te zien met korte weetjes over de aanwezigheid van Australië in vele oorlogen. Zoals ik niet wist hebben 230.000 soldaten 't leven gegeven in alleen de eerste wereld oorlog (waaraan dit monument zijn eerste eer had te danken). Ook wist ik en velen niet dat Australië en Nieuw Zeeland veel deel nemen in de strijdt tot op heden door middel van strijdt macht of ondersteuning voor het land bevolking. Na deze mooie en respectvolle inkijk op een stukje geschiedenis gaan we verder door het Hyde park en komen bij een prachtige fontein. Na een fotoshoot van ons zelf staan mensen 'bijna' in de rij om ons hun foto te laten nemen. We lopen naar de overkant naar een grote kerk. Hij is in zeer goede staat en prachtig van binnen. De verschillende kleuren licht die door de glas in lood ramen naar binnen schijnt geeft het een mooie sfeer. Gigantisch orgel siert het einde van de kerk en door afzetting kunnen we het begin van de kerk niet helemaal bekijken. We zetten onze rond trip door naar de Botanische tuin van Sydney, een verschijning van natuur, sportiviteit en kalmte. Vrolijke mensen lopen overal rond en zo nu en dan rennen sportievelingen je voorbij. Hilmar wijst me naar een grote boom en met een paar pinda's proberen we wat papegaaien te lokken. De eerste komt al aan en zit even voor ons op de grond om ons even goed te bekijken. De kaketoe neemt een aanloop en vliegt op me arm, ik schrik wel even want ze zijn wel wild en kunnen je vinger er afbijten. Maar na een paar nootjes merk je dat hij zich op ze gemak voelt en ik kan hem rustig aaien. Ik neem me arm dichterbij en geef em weer een nootje en vervolgens vliegen ze in kluitjes op ons af. Op me arm, schouder, hoofd en aan de grond ze zitten overal. En bang zijn ze niet en wachten 'redelijk' netjes op hun beurt op een nootje. Er komt een groepje Zweedse dames langs gelopen en die wilde wel met een vogel op de foto. Ik geef er een over en raken in gesprek. Ze dachten dat wij de vogels hielden en even los lieten ofzo maar nee was het maar zo. Echt gave beesten en super tam voor wilde dieren. De een naar de ander komt foto's maken en de vogels krijgen eten en aandacht genoeg. We eindigen ons rond tripje langs het water met uitzicht over de overkant van Sydney en de Harbour Bridge.

  • 11 December 2014 - 22:44

    Zusje:

    Klinkt gaaf, op de heen weg was je dus ook al te laat hahaha xD?!?
    Super gaaf dat je hilmar hebt gezien en samen er een dag op uit zijn geweest,
    Vooral de soldaat dingen en wapena etc! En die club, jammer dat jullie
    Niet op de rooftop zijn geweest, weet zeker dat jullie het zwembad zo in
    Zouden springen samen hahaha.

    Gelukkig is alles goed gegaan nadat je hebt gewacht met de fee op je weg naar nieuw zeeland. Nou enjoy daar, heb je tattoo al gezien super gaaf

    Lovee knuff

  • 16 December 2014 - 14:18

    Mamsje:

    Hai moppie,
    Vliegtuigen missen is wel iets wat je nu waarschijnlijk niet meer zult doen. hahaha. 2x achter elkaar, daar moet je Marvin Beers voor heten toch?!! Leuk dat je met Bo ook nog op stap bent geweest. Ja die Australiërs zijn een stuk relaxter dan menig andere buitenlander. Zo vriendelijk en attent en gastvrij. Eigenlijk was je tripje aan Sydney te kort he. Maar je komt terug......
    Fijne tijd straks in Nieuw Zeeland.
    Knuffels uit het koude kikkerlandje
    Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 12913

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: