Nieuwe Hostel Nieuwe Vrienden - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Nieuwe Hostel Nieuwe Vrienden - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Nieuwe Hostel Nieuwe Vrienden

Blijf op de hoogte en volg Marvin

19 November 2014 | Thailand, Ko Tao

- Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

De volgende dag breng ik me spullen bij het nieuwe Hostel. Ik kan het meteen goed vinden met de 'manager' van het hostel, jonge Burmaanse jongen die uitstekend engels spreekt zelfs met brits accent. In ons gesprek verteld hij hoe hij zijn engels van films en toeristen zichzelf heeft aangeleerd om dit werk beter te kunnen uitvoeren. Hij deedt me meteen aan Vikki (victor) denken dus het klikte meteen wel. Na deze goede ontmoeting raak ik in contact met twee Duitse reizigers Karim en Malin het zijn de zoveelste Duitsers hier... er zijn veel Duitsers en Engelse. (Het lijkt wel een nieuwe Duitse invasie maar dan met backpackers hahaha) Ik maak de grap en ze moesten er om lachen en beaamde mijn uitspraak. Ze vragen of ik mee ga strand slenteren en misschien ergens wat te gaan doen... Maar dan barst het zo opeens weer los! Regen, onweer en windstoten maken een einde aan het mooie weer. Liters per seconden zetten de straten wederom in rivieren. Maar t mooie aan deze omslag is dat het even een beetje afkoelt, van 35gr naar 28/29 is wel lekker.

Rond etens tijd (7u) was het weer over. Malin riep meteen: "Pancake time!!" Dus ik dacht ok, klinkt goed! Na al dat binnen zitten was ik wel toe aan een buiten tochtje en lopen naar de pier waar een vrouwtje een kraampje heeft. Ik krijg een menu kaart met de raarste combi's althans voor een gemiddelde Nederlander wel. Banaan/Pindakaas, Nutella/Mango... Cocos/Caramel... Ik neem een veilige keuze: "Banaan/Cocos". Ze bakt het in een dunne pannenkoek met cocosboter, die geur OOOH! Er gaat ook een laag vloeibare suiker over heen, echt niet normaal. Snap nu waarom de mensen hier geen tanden in hun smoel hebben. Over al zit veel suiker in, Cola, Fanta.. alles zit extra suiker in echt vies! Ik snapte eerst niet waarom dat gedaan wordt maar de theorie heb ik me laten vertellen is: "Het is zo warm hier dat met die extra suikers blijf je een beetje bij de hele dag. Thaise werken 12-16u per dag".

De avond valt en de Party Vibes komen weer omhoog. Volgends Mattew en velen andere was het weer tijd dat 'The Crazy Dutch Guy' mee deedt! Dus we gaan weer op weg naar Sairee Bay voor een nieuwe avond vol avonturen. Gek zeker want Mattew en ik duiken meteen weer achter het vuur aan! Als iedereen weer gezellig mee doet merk ik op dat 1 dame niet mee doet wel lachend filmt/fotografeerde maar niet eens ff poging waagd!?!? Ik loop naar der toe om der eigenlijk een duwte te geven in de richting van de groep maar raken in gesprek over reizen, studie, werk en vanalles. Het grappige is dat ik wel door had dat ze niet engels was maar toen we het over tattoo's hadden vroeg ze of ik een goeie shop wist hier? Ik kon het niet uitleggen en vroeg haar facbook zodat ik het haar de dag erna kon laten zien of via foto de straat ofzo. Ze typt haar naam in en ik begin hard te lachen, een meer Nederlandse naam kon ik niet bedenken (naam doet er niet toe) en zeg: "Hahaaha dus je ben gewoon Nederlands"? zij: "Eh yes, how do you know"? ik: Hahaha je kan Nederlands lullen want ik zag je naam en Nederlandse kan niet whahaha staan we dan gebrekkig te ouwehoeren wel grappig"! We hebben het er even over hoe gebrekkig we met elkaar stonden te communiceren. Kreeg wel het compliment dat zei het niet door had door me engels (A). De rest van de avond gedanst gezellig gehad en vooral weer gek gedaan met Matthew! Ik sluit me later de avond aan bij de vrienden groep van Matthew en er is een stel uit zuid Afrika bij die gezellig mee doen. Er zijn wild vreemde Engelse waarmee ik op de foto ga door me eerdere avondse reputatie en we duiken nogmaals van de plank met ze alle!

Kort om waar ik ook kom er gaat altijd wat fout, ik doe weer gek, maak wat mee en maak altijd vrienden!

  • 03 December 2014 - 09:56

    Mams:

    Hai moppie van me,
    Ja ja. Overal waar jij op duikt gebeurd wel wat. Je zal eens niet de pias uithangen. Fijn dat je nu zo echt naar je zin hebt. Je bent al weer een hele tijd weg. Je beleeft een mooie tijd die niemand je meer af kan nemen.
    Knuffels van je moeder uit Quatar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 12901

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: