Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Blijf op de hoogte en volg Marvin

13 November 2014 | Thailand, Bangkok

Deze dag was ingepland om even te gaan sporten in het park en daarna eventueel Bangkok verder ontdekken. Ik ga opstap zonder camera of telefoon met 't idee dat ik 2u weg blijf voor het daad werkelijke uitstapje. Hier heb ik mij dus in vergist en spijt dat ik niet mijn camera of telefoon bij had. Tijdens het hardlopen wordt ik aangesproken door een paar jongeren die er ook een rondje rennen. Na twee rondjes zie ik de jongens bij de buiten fitness en ze roepen naar mij om mee te doen. Het was een hele ervaring want hier trainen ze met weinig gewichten en met hele apparte oefeningen en ze slopen me helemaal hahaha. Tijdens het sporten vertellen ze dat ze lid zijn van de plaatselijke Thai boksschool en een par gasten moeten deze week wedstrijden doen. Dit zijn echt harde gasten. We lopen naar een veldje en doen Thai boks oefeningen en die wedstrijd gasten beuken zonder bescherming vol op elkaar in... scheen tegen scheen en trappen naar het lichaam. Ik doe alleen de technische oefeningen mee en daar ben ik al helemaal gebroken van. Tot slot omdat we nog niet kapot genoeg waren nog een HIT run doen (High Intensitive Training). we rennen snel, langzaam, vooruit, achteruit, rollende en van alles en nog wat. Na een ronde duik ik in de schaduw in het grasveld helemaal bek af... Naast me liggen twee nederlandse dames en we raken een beetje aan de praat over elkaars reis ervaringen. Beetje gezelligheid op z'n tijd en de dag was om. Ik kan zeker niet zeggen dat het verspilde tijd was maar wel jammer dat ik er alleen een herinnering van heb zonder foto's of video.

Het is alweer 17:00u en heb niets gegeten of gedronken dus ik beland in een leuk klein restaurantje in de straat van mijn hotel. Wat mij meteen opviel was dat het er erg nieuw uitzag en ze draaide er van alles qua muziek. Spaans, Portugees, 50's 60's 70's 80's noem maar op heel relaxt. De eigenaar is erg vriendelijk en spreekt uitstekend engels. Hij is tevens ook de kok en raken in gesprek over zijn zaak, muziek diversiteit en meer. Volgends vele toeristen moest ik de Thaise noodle specialiteiten proberen en laat me verrassen door de kok. Met de fijne muziek op de achtergrond eindigt deze lunch op een weder uitnodiging van deze man voor de avond. Hij kon wel wat meer gezelligheid gebruiken in zijn tentje. De avond kreeg ik een heerlijke Thai fried-rice soup met zeevruchten... "springt het water ook al in de mond?" S'avonds helpt zijn zeer vriendelijke vrouw in de bediening en zijn zusje achter de bar. Met zijn zus raak ik aan de praat over Europa en Nederland. De hele avond zit ik bij ze aan de bar en ik moet (met veel tegen zin haha) de nieuwe hapjes op de menu kaart proeven. "Gestoofte eendenborst met mango saus in een bedje van mango en paprika stukjes met gemaalde cashewnoten en een beetje sla met zelf gemaakte zoet/zuur dressing" om maar wat te noemen. De beste man verteld onder het genot van al deze lekkernij over zijn reizen naar bijv. Nieuw Zeeland. Daar had zijn moeder een Thais restaurant en vandaar spreekt hij zo goed engels.

Ik heb wederom weer een top dag in Bangkok gehad.

  • 18 November 2014 - 19:26

    Mamma:

    Wow, dit is leuk zeg! Wat een aardige mensen. Zo zie je maar weer, wat je dus ook tegen kunt komen. Mensen die je omarmen met hun gastvrijheid. En ja het water loopt inderdaad in mijn mond als ik lees wat een lekker dingen hij op het menu heeft staan. Geniet ervan.
    Kusje Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 12912

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: