Laatste dag en feesje in Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu Laatste dag en feesje in Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Marvin Beers - WaarBenJij.nu

Laatste dag en feesje in Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Marvin

20 November 2014 | Thailand, Ko Tao

- Lieve mensen vanaf dit verhaal en bij elk verslag zal ik het melden dat de foto's van me reis in geselecteerde albums op mijn FACEBOOK komen te staan: https://www.facebook.com/marvin.beers.1

*Dit omdat ik hier op dit blog maar maximaal 150 foto's kan uploaden.*

Me laatste dag Ko Tao is helaas aangebroken en deze dag besteed ik er aan om een paar hot spots die ik niet had gefotograveerd weer te bezichtigen. Ik vind het wel echt heel er k.. want ik ontmoet weer net nieuwe mensen die ons in het hostel komen vergezellen. Ik Heb zo veel bananen gegeten hier dat me buik niet lekker doorspoeld, soms tot pijn in me pens toe! Maar daar heeft me Burmaanse maatje wat voor, geen pilletjes voor nodig zegt hij. Gewoon beetje chilli eten. Ik krijg een lekker bordtje rijst met Chilli Pork... Je raad al wat er gaat gebeuren. Het ruikt heerlijk echt die mensen hier kunnen zo lekker hun eten bereiden. Ik eet het met lokaal groenvoer blaadjes en soort stengels met knollen die je rauw er bij eet. Het eerste idee was heerlijk zachte chilli licht zoet van smaak maar toen... O MY GOD! Heet jonge niet normaal, me bek stond echt in de fik! Zweten en dorst niet normaal ik begon er gewoon van te huilen, maar het was zo lekker ik at het wel op. Er kwam een Fins meisje naar beneden en die lachte me uit omdat ik niet tegen die chilli kon en bood haar een bordje aan. Ze at het vrolijk op en ook zei begon te 'huilen' van de chilli! Voelde me ingewanden helemaal schoon gebrand worden en dacht als ik nu een scheet laat brand ik letterlijk me aarsharen weg! Kort erna moest ik ook zwaar aan de race dus helpen doet t wel maar prettig is wat anders.

Er is een Nederlandse bij gekomen en hebben meteen goede babbel. We hebben het over reizen en plannen voor reizen. Ik vraag iedereen of ze laatste avond mee stappen gaan op Sairee Bay en bijna iedereen gaat ook wel mee. De twee Duitsers en ik gaan weg dus daar moet op gedronken worden! 2 Brazilianen willen het een en ander weten over het eiland en scooter verhuur, hotspots en andere. Ik vertel dat ik door het slechte weer af en toe niet alles heb gezien of gedaan maar dat bepaalde dingen wel waard waren te bezichtigen.

Ik pa me scooter en me GoPro op me koppie en ga op pad. Ik rijdt naar een paar mooie stranden en door de bergen en neem per ongeluk een verkeerde afslag waardoor ik op een mooi klein stukje kom met een resort die aflopend de berg af gaat richting het strand. Super mooi en waarschijnlijk super duur hier te verblijven. Coral Beach Resort heten het en het was 'verboden' om zomaar rond te gaan, alleen vele kennen mij en ik ga toch even een rondje maken. Van boven af kijk ik neer op de bay en net 100mt in de zee ligt een soort schier eilandje een rots met wat groen echt prachtig gezicht! Het resort ligt verspreid op de berg tussen het groen en losse 'bungalow-achtige' huisjes maken het af. Op me weg terug kom ik langs een mooi palmbomen veld met rotsen verspreid er tussen in. Zo mooi als dit landschap er nog bij ligt, on aangetast door de mensen maar voor hoelang? Maar dat is iets waar ik niet te lang over wil nadenken.

Na mijn dagje besluiten de Duitsers en ik dat we lekker met ze alle moeten gaan eten en iedereen vind het een leuk idee. Ik kende nog een lekker afhaal kraampje boven aan de hoofdweg. Iedereen besteld Noodles maar Karim en ik gaan voor de Fried Rice Curry met beef en seafood. Ik was net over mijn ochtendse-reinigingskuur heen en moest een nieuwe chilli kuur begaan. Curry hier is iets heel anders dan de Knor Curry pakketjes hahaha... euhm :( Ik begin gulzig te eten en al snel breekt wederom het zweet me uit! Tranen springen in me ogen en iedereen lacht me uit: "hahaha pussy, kan je niet tegen een beetje chilli!" waren de woorden en toen Karim het erg heet kreeg zaten ze wel ff te kijken, we zwete niet normaal maar het was weer zoooo lekker dat we alles op aten. De rest probeert een hapje en nemen hun woorden terug. Wat bezielt de mensen hier zichzelf dit aan te doen???

Onze avond vervolgd zich wederom weer op Sairee Beach dit keer rustiger maar wel erg gezellig. Met een Bucket (1L Cocktail) in de hand feest ik voor het VADERLAND!

  • 29 November 2014 - 16:12

    Oma Els:

    Nou Marvin je hebt het weer goed voor mekaar met die jongelui die je ontmoet hebt. En die scooter huren echt leuk hoor dan zie je tenminste wat van de natuur daar.
    En dat hete eten, nee he het was wel weer DE oplossing voor je bananen stop ha ha.

    Volgens mij zit je inmiddels in Sidney want het is alweer de 29e Gaat wel hard he!!
    Ik ga je foto's op facebook bekijken zullen wel mooi zijn het is daar echt te gek prachtige stranden lekker zeetje.
    Marvin geniet nog lekker van je vrije leventje daar en kijk uit naar je volgende verslag.
    Dikke kus oma

  • 29 November 2014 - 18:49

    Mamsje:

    Hai moppie van me,
    Ik ben jaloers hoor op je. Wow wat een mooie natuur daar. Zoals jij het beschrijft zie ik het al helemaal voor me! Sla het goed in je op hé. Want de tijd gaat zo snel voorbij.
    Dikke dikke knuffies.
    Mams

  • 29 November 2014 - 19:43

    Solange:

    Hey broertje,

    Klinkt allemaal zo lekker, behalve de chili dan..! Hahaha beeetje heet.
    Je hebt volgens mij wel naar je zin en leuk dat je al zo veel mensen hebt leren kennen.
    Altijd leuk om contact mee te houden en op te zoeken later!!

    Doe mij ook maar zo'n 1 liter cocktail jammieee!!
    Geniet er van, klinkt allemaal zo mooi en lekker daar, en wij maar hard werken pff.

    Enjoy sydney

    Loveee

  • 30 November 2014 - 17:40

    José:

    Hoi Marvin,

    Wat een avontuur, ben jaloers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marvin

Dit is een reis waar ik en velen anderen van dromen (droomde)!! Via Dubai, Thailand, Australië en Nieuw Zeeland komt deze reis tot stand. Op dit blog zal ik beetje bij beetje mijn reis aan jullie laten zien en een beetje mee te laten snoepen van al het moois buiten Europa!

Actief sinds 08 Nov. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 12888

Voorgaande reizen:

30 November 2014 - 27 Februari 2015

Hoofdbestemming Nieuw Zeeland!

08 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 November 2014 - 30 November 2014

Door reis Australie, Sydney

12 November 2014 - 26 November 2014

Door reis Thailand

07 November 2014 - 11 November 2014

Mijn eerste reis naar Dubai

Landen bezocht: